Who Am I ?

My Followers :

Friday, 22 February 2013

Kebaikan Mandi Sebelum Subuh ~

 
1. Kulit lebih lembut dan halus .

Pada waktu pagi selalunya anda akan memasang "water heater" untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilang
kan kesejukan . Selepas ini , jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata , mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata . Begitu juga dengan kuku , ia akan menjadi lebih sihat , kuat dan tidak mudah retak . Kulit pula menjadi lebih lembut dan halus .
2. Melancarkan peredaran darah .
Jjika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga . Malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih .

3. Meningkatkan kesuburan .

Kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi . ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita .
4. Mengurangkan risiko darah tinggi .

Untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi , mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda . Insya ALLAH , dengan izin ALLAH , jika ia diamalkan selalu , penyakit anda akan pulih .

5. Mengurangkan tekanan serta tenang .

Air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring . Buat anda yang mengalami depresi , inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya . Oleh itu , ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh .

6. Meningkatkan sel darah putih .

Mandi dengan air sejuk , ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan . Apabila sel darah putih banyak , maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus . Oleh itu , anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit .
 
P/S : Ahaaa , kopimilo je info kat atas tuu . Hehe :) ... Jadik lepas ni rajin2 laa bangun awal nk mandi sblm subuh . Aku hari skolah je kot mandi sblm Subuh . Ahakss ~~

Sunday, 10 February 2013

Mimpi Je Pon :P

 
Salam :) .. Semalam aku mimpi aku kena culik dgn dia ni haaa :
 
 
Haha . Tapi boley pulak aku sembang2 and gelak2 dgn dia masa aku kena culik tuu . Ahakss . Tak sangka org Korea pandai ckp melayu :3  ~~~~

Friday, 8 February 2013

Kekekeke ~

 
Hurm .. Harini aku nak cerita pasal benda yg kdg2 terjadi kat kita . Ataupun mungkin muorg x pernah alami lagi . Tapi aku dah . Ok ! Meh sini nak citerr ~
 
Haritu adik aku , Ecah , dia nak ambik kicap nk letak kat dia punya nasik . Dia pon pegi laa bukak peti . Paapppp ... Tiba2 dengar suara dia gelak2 mcm kena histeria . Laaak , ape kes ?? Hahaha . Rupa rupanya dia salah tuang air sejuk peti dlm nasik dia . Hahaha . Ntah camna boleh salah sampai mcm tuu .
 
Aku pon pernah jugak . Mcm2 laa jugak . Nak tambah air sejuk dlm cawan , tapi slh pergi letak kicap . LOL ! Ok , tuu baru pasal makanan . Ade 1 citer agi yg agak memalukan . Mase tuu aku pegi Kedai Cik Senah *bukan nama sebenar* . Mak aku suruh beli brg dapur sikit . Mak aku siap bagi list lagi tulis satu2 brg yg nak dibeli . Al maklumlah , anaknya yg sorang ni seorang yg sungguh kuat ingatannya . Uhukk2 ..
 
Siap pilih2 barang , aku pon pergi laa kaunter nk bayar . Masa tuu kakak aku ade jugak . Tapi aku yg pegi bayar . Dia tunggu je laa dekat2 dgn kaunter tuu . Bila time mak cik tuu tgh kira2 brg aku tuu . Ntah apa yg aku pikir masa tuu aku pon x ingat . Yg pasti ingatan aku melayang jauh . Mungkin dah sampai dpn rumah Lee Min Ho kat Korea . Hehe :3
 
Siap makcik tuu kira , dia pon beritahu aku harga brg2 tuu . Aku yg tgh angau takdi ni celup poket aku pastuu terus hulur kat makcik tuu . Kalau tak silap aku masa tuu mak aku bagi duit besar sekeping so tak payah nak kira2 dah . Bagi je duit , pastuu ambik baki .  Masa aku hulur duit tuu , aku pandang muka makcik tuu . Makcik tuu pon pandang muka jugak .
 
15 minit berlalu .. Makcik tuu masih memandang aku tak berkelip . Terlalu comelkah aku pada hari tuu ?? Teettttt .. Tipuu ! Tak sampai 10 minit pon ok . Dlm 10 saat je makcik tuu pandang aku . Aku pon pandang makcik tuu jugak . Mane aci kalu dia sorang tatap aku dgn pandangan tajam die tuu .
 
Tiba2 kakak aku pun jerit , ' Oii dik ! Tuu bukan duit ' , lebih krg gituu ah ayat dia . Aku pon tgk  laa tgn aku . Ya Rabbi ! Rupa rupanya yg aku duk hulur tuu bukannya duit , tapi list brg2 yg mak aku suruh beli . Malu weii ! Dah laa ramai org tgh beratur nk bayar masa tuu . Aku pon cpt2  ambik duit yg ASLI punya dlm poket aku  , pastuu bayar .
 
Malu weii . Patotlah makcik tuu pandang aku semacam je . Boleh pulak dia mintak duit , aku pulak hulur sehelai kertas je tanpa serba salah . Ahakkss !
 
 
Moral of the story : Jgn berangan suka2 hati je tanpa mengira tempat . Nanti jadi mcm aku kan . :D